czwartek, 13 września 2018

Leczo

3 duże czerwone papryki
3 kremowe papryki
2 cebule
8 mięsistych pomidorów lub 2 puszki pomidorów krojonych
1 szklanka passaty pomidorowej
80g koncentratu pomidorowego (maleńki słoiczek)
1 opakowanie papryki słodkiej
1 łyżeczka papryki wędzonej
1/2 łyżeczki papryki ostrej lub łyżeczka węgierskiej pasty paprykowej ostrej
oliwa, sól
opcjonalnie wędzone kiełbaski sojowe
 Do garnka na niewielką ilość oliwy wrzuciłam pokrojoną na dość drobną kostkę cebulę która posoliłam, po minucie mieszania dodałam całe opakowanie papryki. Po ok 6 minutach dodałam pokrojone papryki i znów chwilę dusiłam mieszając. Na koniec dodałam resztę przypraw, pomidory, koncentrat i passatę. Całość zagotowałam i pod przykryciem gotowałam lekko pyrkoczące leczo na niewielkim gazie ok 50 minut. Do miseczki przed podaniem dodałam wędzone, sojowe kiełbaski by zachować klasyczny charakter dania.

1 komentarz:

  1. Leczo to jedno z dań, za którymi się tęskni będąc za granicą

    OdpowiedzUsuń