poniedziałek, 10 grudnia 2018

Zakwas z buraków

1,5 kg buraków
1 główka czosnku
kilkanaście ziaren ziela angielskiego
kilkanaście ziaren czarnego pieprzu
2 łyżki soli, ja używam himalajskiej
2 litry wody
duży słoik, ja mam 3 litrowy
Do słoika wrzuciłam obrane i przekrojone na pół ząbki czosnku, ziarna pieprzu i ziela angielskiego. Buraki obrałam i pokroiłam w grube plastry które ciasno ułożyłam na dnie słoika. Wodę zagotowałam, posoliłam i gdy ostygła do stanu "mocno ciepłego" wlałam ją do słoika. Woda musi przykryć całkowicie buraki.Przykryłam ściereczką, założyłam recepturkę i odstawiłam na tydzień, codziennie zaglądając. Gdy na wierzchu zebrała się piana zebrałam ją i przemieszałam zakwas. Po 7 dniach osiągnął piękny kolor i pyszny smak więc zlałam do 3 półlitrowych butelek.
Zakwas trzyma się w lodówce.

1 komentarz: