piątek, 31 maja 2019

Sałatka z zielonych szparagów, kuskusu i ogórków

1/3 szklanki kaszy kuskus
1 pęczek zielonych szparagów
1/2 dużej, czerwonej cebuli
3 średniej wielkości ogórki gruntowe
łyżka oliwy
filiżanka posiekanej natki
pieprz i sól
Kuskus wsypałam do miseczki i zalałam wrzątkiem (3mm nad poziom kaszy), lekko posoliłam i przykryłam talerzykiem ( ma stać tyle aż kasza wciągnie wodę i będzie sypka czyli ok 10-12 minut). Szparagi bez twardych końcówek pokroiłam na centymetrowe kawałki, wrzuciłam na osolony wrzątek i gotowałam 4 minuty. Po tym czasie przerzuciłam je na sitko i zlałam bardzo zimną wodą-są wtedy cały czas chrupiące. Cebulę i ogórki pokroiłam w kostkę, dodałam kuskus, szparagi, natkę i oliwę, doprawiłam do smaku solę i pieprzem. Wymieszałam.

1 komentarz:

  1. Szukałam właśnie czegoś pysznego na dziś. Sprawdzę ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń