niedziela, 3 września 2017

Pyzy warszawskie jakie robiła moja Babcia

1 kg ugotowanych ziemniaków
1,5 kg surowych ziemniaków
mąka ziemniaczana
sól
Zimne ugotowane ziemniaki zmieliłam na gładką masę. Ziemniaki surowe starłam na bardzo drobnej tarce, przerzuciłam na gęste sitko i odlałam wodę tak by masa była dość sucha. Połączyłam surowe z gotowanymi i dodałam mąkę ziemniaczaną. Mąki dodaje się tyle by masa dała się formować w luźne kulki, w zależności od ziemniaków jest to od 8 do 11 łyżek. Takie kulki wrzucałam na osolony wrzątek i gotowałam 15 minut od wypłynięcia na powierzchnię. Najpyszniejsze z podsmażoną cebulką doprawioną szczyptą papryki wędzonej. 

1 komentarz:

  1. Mniam. Lubię wszelkie kluseczki. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2017 :)

    OdpowiedzUsuń