niedziela, 27 listopada 2016

Tarta ze szpinakiem i serem owczym

900g/2 opakowania mrożonego szpinaku
250g białego owczego sera
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki kukurydzianej
100g zimnego masła
1 jajko
2 łyżki jogurtu naturalnego
3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
sól, pieprz
spory kawałek sera Dziugas
Z mąki, jajka, startego na tarce masła, szczypty soli i jogurtu zagniotłam ciasto którym wyłożyłam formę do tarty dokładnie wygniatając ranty. Szpinak rozmroziłam i na odrobinie oliwy dusiłam ok 15 minut na patelni na koniec doprawiając solą, pieprzem i wyciśniętym czosnkiem. Gdy szpinak przestygł dodałam pokruszony ser oczy i lekko wymieszałam. Farsz ułożyłam na cieście 
i całość piekłam ok godziny w 180 stopniach. Po wyłączeniu piekarnika wierzch tarty obsypałam sporą ilością dziugasa.

1 komentarz: