niedziela, 20 listopada 2016

Rozgrzewający bulion z żółtkiem

4 marchewki
3 pietruszki
połowa dużego selera
biała część dużego pora
kawałek imbiru, ok 15 cm 
1 kopiasta łyżeczka kurkumy
2 listki laurowe
5 ziaren ziela angielskiego
niewielki pęczek natki
3 grzybki suszone
sól, pieprz czarny grubo mielony
sos sojowy
żółtko
3-4 łyżki oleju
koperek
Obrane warzywa, imbir, grzyby i natkę włożyłam do garnka z 3 litrami lekko osolonej wody, olejem, zielem angielskim i listkami laurowymi. Po zagotowaniu dodałam kurkumę i pod przykryciem z lekko tylko uchyloną przykrywką, gotowałam zupę aż wszystkie warzywa był miękkie. Na koniec doprawiłam sosem sojowym i pieprzem. Przed podaniem zupy odpowiednią jej ilość ( np 6 łyżek wazowych na 2 osoby) przelałam do mniejszego garnuszka - by nie zaprawiać całej zupy bo żółtko nie może się zagotować- i energicznie mieszając wrzuciłam roztrzepane żółtko. Rozlałam do kubeczków i dosypałam ciut koperku.
 

1 komentarz: