poniedziałek, 30 maja 2016

Kotlety z kaszy jaglanej i ziemniaków w sosie ziołowym

1 szklanka kaszy jaglanej
6 średniej wielkości ziemniaków
2 jajka
1 duży pęczek koperku
1 pęczek lubczyku
400g śmietany 18 %
1 szklanka bulionu warzywnego
pieprz, sól
siemię lniane mielone
olej rzepakowy
Kaszę wypłukałam pod bieżącą wodą i na koniec przelałam wrzątkiem. Wrzuciłam do garnka z   wrzącą i osoloną wodą ( 2,5 szklanki) z dodatkiem 2 łyżek oleju i na maleńkim gazie trzymałam pod przykryciem aż kasza wciągnęła cała wodę. 
Do lekko ostudzonej kaszy dodałam ugotowane ziemniaki i ubijakiem do ziemniaków zamieniłam wszystko w dość gładką masę, na koniec dodałam połowę pęczka posiekanego koperku, jajka i sól. Dokładnie wymieszałam, formowałam niewielkie kotlety które obtaczałam w siemieniu i smażyłam na złoto na rozgrzanej patelni i oleju rzepakowym. Wszystkie kotlety przełożyłam do szerokiego garnka. Na czystą patelnię wlałam 2 łyżki oleju, dodałam posiekany koperek i lubczyk, kubeczek śmietany, pieprz i bulion. Gdy całość się zagotowała wlałam do kotletów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz