poniedziałek, 9 maja 2016

Krewetki z cukinią pachnące bazylią

1kg krewetek
3 średniej wielkości cukinie
4 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka masła
4 ząbki czosnku
1 duża szczypta ostrej papryki
sok z 1 cytryny
1 nieduży pęczek bazylii
filiżanka startego parmezanu 
Krewetki wrzuciłam do miski, dodałam sok z cytryny, wyciśnięty czosnek, ostrą paprykę, ciut soli i łyżkę oliwy. Wymieszałam i odstawiłam na bok. Cukinię umyłam, odkroiłam końcówki i obieraczką do warzyw pościerałam na długie 
i szerokie paski makaronowe, aż doszłam do gniazd nasiennych które wyrzuciłam. Na rozgrzaną patelnię o wysokich rantach wlałam oliwę i położyłam masło, po chwili wrzuciłam krewetki które smażyłam ok 5 minut, po tym czasie dorzuciłam cukinię.  Posoliłam, dodałam dużo czarnego pieprzu, posiekaną bazylię i znów mieszając wszystko razem trzymałam na patelni ok 10-12 minut, aż cukinia zmiękła. Na koniec dodałam parmezan.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz