piątek, 3 czerwca 2016

Tarta z botwinką i kremem balsamicznym

1 duży pęczek botwinki
1 duża czerwona cebula
3 ząbki czosnku
1 wiązka lubczyku
3 łyżki oliwy z oliwek
3 szklanki mąki
150g zimnego masła
1 kubeczek jogurtu bałkańskiego ( ok 400g)
250g miękkiego twarogu koziego
5 jajek
krem balsamiczny
sól, pieprz
Botwinkę dokładnie umyłam, buraki obrałam i starłam na grubej tarce a liście posiekałam. Na rozgrzaną na patelni oliwę wrzuciłam pokrojoną drobno cebulę, buraki i liście botwinki. Całość dusiłam ok 20 minut mieszając od czasu do czasu. Na koniec dodałam wyciśnięty czosnek, sól i pieprz. Z mąki, dwóch łyżek jogurtu, startego na tarce masła i trzech jajek zagniotłam ciasto którym wyłożyłam dużą prostokątną formę. Kozi ser z resztą jogurtu i dwoma jajkami zmiksowałam na gładką masę którą wylałam a ciasto a na nią wyłożyłam botwinkę. Piekłam na ok 20 minut w 200 stopniach a potem kolejne 40 w 170. Gdy tarta przestygła polałam ją sosem balsamicznym który pięknie kontrastował z botwinką i posyłałam posiekanym lubczykiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz