niedziela, 17 stycznia 2016

Słodka tarta z burakami i jabłkami

300g mąki
200g zimnego masła
200g cukru
2 jajka
250g serka ricotta
1 żółtko
2 łyżeczki cukru
2 jabłka
2 ugotowane buraki
2 kopiaste łyżki płynnego miodu
sok z połówki cytryny
2 łyżeczki cynamonu
Z mąki, masła, jajek i cukru zagniotłam kruche ciasto którym wyłożyłam formę do tarty i schowałam do lodówki. Jabłka i buraki obrałam, pokroiłam w półplasterki-z jabłek usunęłam również gniazda nasienne- wrzuciłam do miski, dodałam miód, cynamon i sok z cytryny. Delikatnie wymieszałam i odstawiłam na bok. Ricottę utarłam z żółtkiem i 2 łyżeczkami cukru i taką masę rozsmarowałam na surowym cieście wyjętym z lodówki. Na serze poukładałam buraki i jabłka 
a sos który został w misce rozlałam równo po całości. Ciasto wsadziłam na 45 minut do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni.

3 komentarze:

  1. Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię sok jabłkowo-burakowy, ta tarta też więc powinna mi podejść.

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna tarta na deser ze znajomymi.

    OdpowiedzUsuń