niedziela, 24 stycznia 2016

Mule w białym winie

1 kg świeżych muli
2 średniej wielkości cebule
4 ząbki czosnku
1 pęczek natki
180g masła
300ml białego wytrawnego wina
pieprz i sól
bagietka do maczania w winnym sosie
Mule wrzuciłam do miski z zimną wodą, umyłam i sprawdziłam czy wszystkie są zamknięte ( lekko otwartą należy wyjąć i popukać nią o blat, jeśli zacznie się zamykać wraca do reszty- jeśli nie, leci do śmieci) Do szerokiego ale dość płytkiego garnka wrzuciłam masło a gdy się rozpuściło dorzuciłam pokrojoną 
w kostkę cebulę, wyciśnięty czosnek, wino i połowę natki. Tym składnikom dałam 10 minut na posiedzenie pod pokrywką. Po tym czasie wrzuciłam mule którym też dałam 10 minut, po których wszystkie powinny się otworzyć. Dodałam resztę natki, sól i pierz, wymieszałam i przełożyłam do miski. 

1 komentarz: