poniedziałek, 1 lutego 2016

Ryżowy orient ekspres

1/2 łyżeczki ostrej mielonej papryki
3 łyżeczki curry
2 łyżeczki kminu rzymskiego 
1 łyżeczka kurkumy
1 czerwona papryka
3 plastry świeżego ananasa
1 duży pęczek kolendry
1 cebula
ryż arborio
sól 
2-3 łyżki oliwy z pestek winogron
Na głębokiej patelni rozgrzałam oliwę i wrzuciłam na nią pokrojoną paprykę, cebulę, połowę kolendry i pokrojonego w  kostkę ananasa oraz wszystkie przyprawy. Wymieszałam i smażyłam razem ok 5 minut. Po tym czasie rozsunęłam całość na boki by stworzył się wąwóz po środku patelni i wsypałam w niego ryż do poziomu warzyw. Wymieszałam całość i dodałam tyle wody by przykryła wszystko. Gdy woda się zagotowała, wymieszałam, zmniejszyłam gaz i pod przykryciem na maleńkim ogniu całość gotowała się tak długo aż ryż podwoił swoją objętość i stał się bardzo miękki. Dodałam resztę kolendry.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz