wtorek, 13 października 2015

Dziki Jaś

2 szklanki ugotowanej na pół miękko fasoli Jaś
200g dzikiego ryżu ( ok 1,5 szklanki)
2 cebule czerwone
1 cebula biała
3 ząbki czosnku
1 łyżka kopiasta kminu rzymskiego
duży kawałek świeżego imbiru ok 10 cm
1 pęczek świeżej kolendry
4-5 łyżek oleju z pestek winogron
sól i pieprz
W płaskim ale szerokim garnku rozgrzałam olej i wrzuciłam do niego pokrojoną 
w kostkę cebulę i wyciśnięty czosnek. Gdy ten drugi przyrumienił się wsypałam kmin, wymieszałam by przyprawa oblepiła cebulę i czosnek a po chwili wsypałam ryż i wlałam dwa razy tyle wody ile było ryżu. Gdy to wszystko się zagotowało dodałam fasolę, posoliłam, dodałam obrany i pokrojony w kostkę imbir i  połowę kolendry którą posiekałam. Gotowałam pod przykryciem na małym gazie do chwili gdy ryż wciągnął całą wodę i stał się miękki podobnie jak fasola. 
Na koniec wymieszałam, dodałam dużo pieprzu i drugą część kolendry.

4 komentarze: