sobota, 17 października 2015

Zapiekanka w kolorach jesieni

2 duże, podłużne buraki
2 duże ziemniaki
2 bataty
3 czerwone cebule
2 jabłka
1 mały pęczek natki
1 pęczek świeżej szałwii
ok 40 dkg sera -wybrałam wędzony ser koryciński ale może być np oscypek 
1/3 kubka oliwy z oliwek
2 kopiaste łyżki majeranku
1 łyżka miodu
1 łyżka sosu sojowego
grubo mielony  pieprz
Bataty, ziemniaki, jabłka i buraki obrałam i pokroiłam w dużą kostkę a obraną cebulę pokroiłam w ósemki. Wszystko wrzuciłam do dużej brytfanki, zalałam sosem zrobionym z oliwy, miodu i sosu sojowego doprawionym majerankiem. Całość wymieszałam i wsadziłam do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na 50 minut. Po tym czasie dodałam pokrojony w małą kostkę ser i posiekaną natkę z szałwią i piekłam jeszcze ok 10 minut. Po wyjęciu obsypałam zapiekankę grubo mielonym pieprzem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz