poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Paella z owocami morza

ok 500g owoców morza ( małże, kalmary, ośmiorniczki i krewetki)
2 pomidory
1 mała cebula
2 małe ząbki czosnku
1 kieliszek białego, wytrawnego wina
2 maleńkie papryczki chilli
garść czarnych oliwek lub oliwek kalamata
szczypta szafranu
ryż do paelli pt bomba ew arborio, musi to być ryż który ma okrągłe ziarenka
2-3 łyżki sosu sojowego
oliwa z oliwek
cytryna
Paella to danie należące do grupy tych które robi się  intuicyjnie. Na szeroką żelazną i mocno rozgrzaną patelnie do paelli wylałam trochę oliwy i wrzuciłam posiekaną drobno cebulę, pokrojone w kostkę pomidory i wyciśnięty czosnek. Po chwili, ok 10 min., dołożyłam morskie robaki. Wymieszałam, dodałam sos sojowy, chilli i znów zostawiłam na ok 5-7 minut. Po tym czasie wysypałam ryż tworząc pasek przez całą średnicę patelni, wszystko wymieszałam dolałam wino i duży kubek wrzącej wody w której rozpuściłam szafran. Gdy paella się zgotowała zmniejszyłam gaz i przykryłam. Podobno paelli nie wolno mieszać przez cza gotowania. Ja pomieszałam raz jednocześnie sprawdzając stan ryżu, gdy wciągnął całą wilgoć i stal się miękki wyłączyłam gaz. Przed podaniem skropiłam paellę sokiem z cytryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz