piątek, 21 sierpnia 2015

Kotlety z fasoli i pęczaku w sosie curry

1 szklanka pęczaku kujawskiego
1 szklanka fasoli Jaś
2 średniej wielkości cebule
1 duży pęczek natki pietruszki
2 jajka
1 puszka mleka kokosowego
2 łyżeczki chilli
1 kopiasta łyżka curry
1 płaska łyżka cukru trzcinowego
olej kokosowy
sól
mąka krupczatka
Fasolę zalałam wrzątkiem i odstawiłam na ok godzinę, w tym czasie szybko zmiękła więc ugotowałam ją w tej samej wodzie lekko ją jedynie soląc. Gdy się ugotowała i była miękka pozbyłam się wody-ale nie całej i zblendowałam fasolę. Do drugiego garnuszka włożyłam łyżeczkę oleju kokosowego, wsypałam wypłukaną kaszę, wymieszałam, posoliłam ciut i dolałam dwie szklanki wody. 
Gdy kasza się zagotowała zmniejszyłam ognień i pod przykryciem gotowałam ją do czasu aż wchłonęła całą wodę i stała się miękka. Wtedy ją, podobnie jak fasolę zblendowałam ale nie na całkowitą masę. Na rozgrzaną patelnię wrzuciłam kopiastą łyżeczkę oleju kokosowego a gdy się rozpuścił dorzuciłam posiekaną bardzo drobno cebulę z posiekaną również połową natki. Gdy cebula się zeszkliła i nabrała mocno złotego koloru dorzuciłam ją do fasoli, dodałam kaszę, jajka, chilli i odrobię oleju by wszystko ładnie się połączyło. Uformowałam kotlety, obtoczyłam je w krupczatce i na tej samej-nieumytej- patelni smażyłam kotleciki. I znów a tej samej patelni na której połączyły 
się poprzednie smaki rozpuściłam łyżeczkę oleju, dosypałam curry i cukier, przemieszałam i dolałam mleko kokosowe. Gdy sos się zagotował dodałam natkę.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz