wtorek, 9 września 2014

Zielone szparagi z figami i whiskey

1 wiązka zielonych szparagów
4 świeże figi
40 ml whiskey
1 łyżka masła
1/2 łyżeczki cynamonu
kilkanaście ziaren kolorowego pieprzu
czarny pieprz świeżo mielony
kilka płatków sera z niebieską pleśnią
Szparagom urwałam zdrewniałe końcówki i wrzuciłam je (szparagi nie  końcówki:)) na patelnię gdzie rozpuściło się już masło w towarzystwie ziaren pieprzu. Wlałam odrobinę wody i pod przykryciem, na małym ogniu szybko 
je ugotowałam. Figi pokroiłam na części i wrzuciłam do rondelka, wlałam whiskey i wsypałam cynamon. Dusiłam pod przykryciem aż figi lekko się rozpadły (ok 10 minut) Szparagi ułożyłam na talerzu, obok figi razem z sosem. Udekorowałam płatkami sera i doprawiłam świeżo mielonym pieprzem.
Połączenie doskonałe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz