środa, 24 września 2014

Korzenny czatni z zielonych pomidorów

23 duże zielone pomidory
5 dużych czerwonych cebul
1 szklanka cukru
2 kopiaste łyżki mielonej gałki muszkatołowej
3 kopiaste łyżki cynamonu
1/2 szklanki octu jabłkowego
1 kopiasta łyżka imbiru

2 płaskie łyżeczki chilli
1 łyżeczka mielonego czarnego pieprzu
Obrałam cebulę, pokroiłam w drobną kostkę i razem z cukrem wrzuciłam do garnka. Gdy cebula odrobinkę zmiękła dodałam resztę przypraw i ocet a po chwili umyte i pokrojone w drobną kostkę pomidory. Na dość silnym ogniu gotowałam całość ok godziny. Po tym czasie przykręciłam gaz i na maleńkim ogniu kilka godzin wszystko pomalutku i spokojnie pyrkotało aż z zielonego zmieniło kolor na ciemny brąz i osiągnęło konsystencję lekkiego dżemu.
Jeszcze gorący czatni przełożyłam do słoiczków (wyszło 12 sztuk 212 ml) 
a gdy przestygły, dobrze zakręciłam i pasteryzowałam 10 minut.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz