czwartek, 26 września 2013

Pizza

300g mąki 
35g świeżych drożdży
3 łyżki oliwy
1/2 łyżeczki cukru
duża szczypta soli
ciut więcej niż połowa szklanki ciepłej wody
350 ml przecieru pomidorowego
3 ząbki czosnku
szczypta soli
garść suchego oregano
250-300g twardej mozzarelli startej na grubej tarce
dowolne dodatki
np.: oliwki, świeży szpinak, czerwona cebula, tuńczyk, koktajlowe pomidorki, listki bazylii, anchois
Mąkę wsypałam do miski, zrobiłam w niej dołek, wkruszyłam drożdże, dodałam cukier w zalałam odrobiną ciepłej wody. Odstawiłam w ciepłe miejsce do czasu gdy na powierzchni drożdży pojawiły się bąbelki. W tym czasie przecier wlałam do miseczki, wycisnęłam czosnek, dodałam sól i oregano. Do mąki i drożdży dodałam oliwę, resztę wody i sól. Wyrobiłam gładkie i sprężyste ciasto które podzieliłam na dwie części. Każdą z części lekko rozwałkowałam i na blasze 
do pizzy rozciągnęłam palcami. Ciasto posmarowałam sosem, zostawiając czysty rant.Posypałam serem i ułożyłam dodatki.  Piekłam ok 10-13 minut w 220 stopniach. 


1 komentarz: