wtorek, 3 września 2013

Orzechowa tarta z figami i kozim serem

300g mąki gryczanej
5 jajek
125g masła
1 łyżki wody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
200g orzechów włoskich
4 dojrzałe, świeże figi
300g koziego sera
2 łyżki gęstej śmietany
oliwa (ja użyłam czosnkowej)
czarny pieprz grubo mielony
sól
Z mąki, szczypty soli, dwóch jajek, proszku, wody i masła zagniotłam ciasto 
i wsadziłam je do lodówki. Ser z połową orzechów, jajkami, śmietaną i pieprzem zmiksowałam na gładką masę. Wyjęłam ciasto z lodówki, wgniotłam w formę na tartę i widelcem porobiłam kilka małych dziurek. Farsz wylałam na ciasto, obsypałam grubo pieprzem i piekłam ok 10 minut w 200 stopniach. Po tym czasie wyjęłam tartę i ułożyłam na niej pokrojone na plasterki figi i orzechy. Połowę pozostałych orzechów utłukłam na drobne kawałki i obsypałam całość a potem lekko skropiłam oliwą. Znów wsadziłam do piekarnika i piekłam tyle aż figi zaczęły lekko puszczać sok (ok 10-15 minut w 180 stopniach)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz