piątek, 6 stycznia 2012

Zimowy żurek grzybowy

Nic tak nie rozgrzewa gdy na zewnątrz 15 na minusie,
jak właśnie aromatyczny żurek.
1 butelka zakwasu na żurek
2 duże garście grzybów suszonych

(w sezonie jesiennym robię z grzybów świeżych, 
ok 40-50dkg podgrzybków gotuję z zielem angielskim i listkami laurowymi, 
gdy się zagotują dorzucam pokrojone surowe ziemniaki,
a gdy te się ugotują dolewam zakwas)
5-7 dużych ziemniaków
1 duży słoik chrzanu
1 opakowanie śmietany 22 %
kilka ząbków czosnku
ziele angielskie
liście laurowe
garść majeranku
sól
Grzyby moczyłam całą noc w ok 1,5 wody, potem w tej samej wodzie je ugotowałam. Gdy już były miękkie wyjęłam je, umyłam i pokroiłam w paseczki.  Do wody wlewam zakwas na żurek. Gotuję ok 15 minut. Później dodaję pokrojone 

w kostkę i lekko obgotowane ziemniaki, chrzan, wyciśnięty czosnek, 
grzyby i garść majeranku. Solę do smaku, dodaję śmietanę. Wszystko najlepiej robić wolno, żeby smaki miały czas aby się połączyć. Moim zdaniem najlepszy 
na drugi dzień,jak się wszystko przegryzie. Zawsze robię tak dużo bo jest to jedna z naszych ulubionych zup. I nie tylko naszych :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz