środa, 21 grudnia 2011

Ciasto marchewkowo-piernikowe

1,5 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 kopiasta łyżeczka przyprawy do piernika
1 szklanka brązowego cukru
2/3 szklanki oleju
3 jajka
1 szklanka startej grubo marchewki
1/2 szklanki soku ananasowego lub pomarańczowego
1 opakowanie cukru waniliowego  
szczypta soli 
opcjonalnie filiżanka bakalii-wtedy ciasta nie przekładam a daję tylko krem na wierzch, przepis na dole
polewa:
50 ml wody
100g cukru pudru
2 łyżki kakao
do przełożenia:
1 słoik powideł śliwkowych
200g śmietanki 30 %
Jajka, cukier, cukier waniliowy ubiłam. Stopniowo dodawałam resztę składników a na koniec olej i sok. Długo miksowałam a następnie dodałam marchewkę i ew bakalie, najczęściej dodaję tylko skórkę pomarańczową. Piekłam 45 minut w 180C.
Gdy ciasto ostygło przekroiłam je na dwie części i przełożyłam ubitą na sztywno śmietaną i powidłami. Na koniec przykryłam ciasto polewą którą zrobiłam tak: wszystkie składniki wrzuciłam do garnuszka i na średnim ogniu cały czas mieszałam. Gdy się zagotowało, zmniejszyłam gaz i gotowałam jeszcze ok 5 minut. Wystudziłam lekko cały czas mieszając.
Najczęściej ciasto marchewkowe podaje się bez przekładania powidłami czy śmietaną i bez polewy a z kremem na wierzchu, przepis na krem:
2 łyżki masła
3/4 szklanki cukru pudru
opakowanie serka śmietankowego
torebka cukier waniliowego
kilka kropel soku z cytryny-wszystko należy zmiksować na gładką masę



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz