niedziela, 29 października 2017

Risotto z bakłażanem

3 duże bakłażany
1 duża cebula
2 szklanki bulionu warzywnego
ok 1/2 szklanki białego, wytrawnego wina
1 szklanka ryżu arobrio
3 łyżki oliwy
ok 180g sera dziugas
sól, czarny pieprz
Dwa bakłażany podziurkowałam widelcem i wsadziłam do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, gdzie piekły się 45 minut. Cebulę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam na głęboką patelnię gdzie już rozgrzała się oliwa, dodałam trzeciego bakłażana pokrojonego w kostkę i lekko mieszając  podsmażałam to przez ok 10 minut. Dodałam ryż, połączyłam z bakłażanem i cebulą, wlałam wino a za chwilę bulion. Zagotowałam całość, następnie dorzuciłam upieczone bakłażany-pozbawione skórki i lekko zmiksowane. Posoliłam, dodałam dużo pieprzu i pod przykryciem na małym gazie  gotowałam risotto tak długo aż ryz stał się miękki. Na koniec dodałam starty ser i jeszcze chwilę trzymałam pod przykryciem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz