wtorek, 18 października 2016

Kurki w kaszy jaglanej z pieczonymi batatami

70 dkg kurek
1 szklanka kaszy jaglanej
2 bataty
1 pęczek kolendry
3 łyżeczki kurkumy
2 ząbki czosnku
1 cebula
1/2 łyżeczki chilli
1 łyżka miodu
sól i pieprz 
oliwa
Obrane bataty pokroiłam w kostkę, posoliłam, posypałam łyżeczką kurkumy, dodałam miód, dużą ilość pieprzu i piekłam w 180 stopniach ok 30 minut. Kurki umyłam i wrzuciłam na patelnię gdzie zeszkliłam pokrojoną w kostkę cebulę. Dusiłam je razem ok 15 minut potem dodałam wyciśnięty czosnek, odrobinę soli i połowę posiekanej kolendry. Wymieszałam i dorzuciłam wypłukaną pod bieżącą wodą i przelaną wrzątkiem kaszę jaglaną, doprawiłam 
2 łyżeczkami kurkumy, chilli i wlałam 2,5 szklanki wody. Gdy całość się zagotowała  zmniejszyłam gaz i pod przykryciem wszystko razem pyrkotało do czasu aż kasza była zupełnie miękka i wciągnęła całą wodę. Na koniec dodałam resztę kolendry i wymieszałam. Do misek wkładałam kaszę z  kurkami i dodawałam porcję batatów.

2 komentarze: