środa, 6 lipca 2016

Sałatka z bobu i kaszy jaglanej

0,5 szklanki kaszy jaglanej
0,75 kg bobu
1 mały pęczek cienkiego szczypiorku
1 mały pęczek koperku
3 duże ząbki czosnku
5 łyżek oleju rzepakowego
sok z połówki cytryny
sól i pieprz
Bób ugotowałam w dużej ilości wody, poczekałam aż ostygnie i obrałam 
z łupinek. Kaszę wrzuciłam na sitko, przelałam wrzątkiem a potem zalewając trochę więcej niż szklanką wody ugotowałam w garnuszku pod przykryciem. 
Kaszę gotuję tak długo aż wciągnie całą wodę i będzie sypka. Wystudzoną kaszę i obrany bób wrzuciłam do miski, wycisnęłam czosnek dodałam posiekany szczypiorek i koperek. Olej wymieszałam z sokiem z cytryny i przyprawami 
i tez dodałam do miski. Wszystko dokładnie jeszcze raz wymieszałam i odstawiłam na kilkanaście minut do lodówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz