niedziela, 10 lipca 2016

Po prostu Zupa

0,5 kg żółtej fasolki szparagowej( ew. mrożonej w sezonie zimowym)
6 średniej wielkości ziemniaków
2 czerwone papryki
7 pomidorów malinowych ( ew 1,5 puszki pomidorów krojonych)
2 cukrowe cebule
1 niewielki por, bez końcówki mocno zielonej
3 łyżeczki ostrej papryki
4 ząbki czosnku
ok 1/3 szklanki oleju rzepakowego
pęczek natki pietruszki
sól
Fasolkę obrałam, pokroiłam na kawałki ok 3-4 cm i wrzuciłam do garnka 
z osoloną wodą ( garnek 5 litrowy) a gdy zaczęła się gotować dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki. Cebulę posiekałam w drobną kostkę i na rozgrzanym oleju na patelni mocno zarumieniłam doprawiając ostrą papryką. Gdy ziemniaki był już prawie miękkie dodałam cebulę, pokrojone w kostkę pomidory, paprykę i  pokrojonego w plasterki pora. Po kilku minutach zupa się zagotowała wtedy dodałam wyciśnięty czosnek i posiekaną natkę. Wszystko razem gotowałam na małym ogniu ok 50 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz