niedziela, 24 lipca 2016

Leśne grzyby w klusce z dziurką

ok 0,5 kg prawdziwków i/lub podgrzybków, my znaleźliśmy 4 wielkie podgrzybki które ważyły ciut więcej
1,5 białej cebuli
2 nieduże ząbki czosnku
3 łyżki oleju
1 kopiasta łyżka masła
1 niewielki pęczek lubczyku
szczypta gałki
sól i pieprz
Na rozgrzaną patelnię wlałam olej i po chwili wrzuciłam posiekaną w niewielką kostkę cebulę. Gdy cebula się zarumieniła lekko, dodałam masło i po chwili oczyszczone i pokrojone dość grubo grzyby, wymieszałam i smażyłam ok 5 minut. Po tym czasie dodałam wyciśnięty czosnek i posiekany lubczyk, wymieszałam, przykryłam przykrywką i zmniejszyłam gaz. Dusiłam ok 15 minut. Na koniec dodałam sól, gałkę i dużo pieprzu. Grzyby wyłożyłam na talerze gdzie już czekały ugotowane  kluski z dziurką  które robiłam prawie jednocześnie (ziemniaki ugotowałam rano)

1 komentarz: