sobota, 19 marca 2016

Placek z jabłkami

6 dużych jabłek, ja wybrałam kwaśną szarą renetę
5 dużych jajek
1,5 szklanki mąki
1/2 szklanki oleju rzepakowego
1 szklanka drobnego cukru do wypieków
1 torebka cukru wanilinowego
1 kopiasta łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka mielonego imbiru
2 łyżeczki cynamonu
otarta skórka z dwóch cytryn
sok z 1/2 dużej cytryny
dodatkowo kawałek masła, bułka tarta i cukier puder
Jabłka obrałam, pozbawiłam gniazd nasiennych i pokroiłam w dużą kostkę. Wrzuciłam je do miski dodałam imbir, cynamon, sok z cytryny i skórkę, wymieszałam i odstawiłam. Białka ubiłam na sztywno na koniec dodając cukier 
i cukier wanilinowy. A potem cały czas mieszając żółtka, mąkę i resztę składników. Dużą prostokątną formę wysmarowałam masłem i wysypałam bułką, wlałam ciasto i równomiernie rozrzuciłam jabłka. Piekłam godzinę w 180 stopniach. Po tym czasie wyłączyłam i na kolejną godzinę zostawiłam 
w zamkniętym piekarniku. Po wyjęciu posypałam cukrem pudrem.

1 komentarz: