sobota, 27 lutego 2016

Gryczotto grzybowe

750g pieczarek
40g podgrzybków
200g sera dziugasa
2 cebule
1,5 szklanki kaszy gryczanej
4 szklanki wody
3 łyżki oleju rzepakowego
2 łyżki sosu sojowego 
1 łyżeczka gałki muszkatołowej
pieprz
Podgrzybki namoczyłam w miseczce zalewając 1 szklanką ciepłej wody  
i odstawiłam na bok na ok 30 minut. Cebulę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam 
do szerokiego i niezbyt głębokiego garnka w którym rozgrzałam już olej. 
Gdy cebule zmiękły dodałam do nich umyte i starte na grubej tarce pieczarki. Wymieszałam i dusiłam ok 10 minut, po tym czasie wsypałam kaszę znów wymieszałam i zalałam 3 szklankami wody i wodą odlaną z grzybów które pokroiłam w paseczki i wrzuciłam do garnka. Gdy całość się zagotowała zmniejszyłam gaz i gotowałam tak długo by kasza wciągnęła niemal całą wodę, wtedy dodałam sos, pieprz, gałkę i starty na tarce ser. Znów wymieszałam 
i przykryłam. Gdy kasza była już miękka i w garnku nie było odrobiny wody 
a całość stała się gęsta i kleista wyłączyłam gaz.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz