niedziela, 22 listopada 2015

Grochówka

0,5 kg żółtego grochu łuskanego
1 kg ziemniaków
2 marchewki
2 pietruszki
1 niewielki seler
2 duże cebule
4 listki laurowe
1 łyżeczka ziaren ziela angielskiego
2 łyżeczki papryki słodkiej wędzonej
3 łyżeczki majeranku
olej słonecznikowy
sól i czarny pieprz
Groch wypłukałam i wrzuciłam do lekko osolonej wody ( ok  4,5l ), dodałam ziele i listki. Gdy zebrała się piana na wodzie w czasie gotowania zebrałam 
ją i po ok kolejnych 10 minutach gotowania dodałam obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, obrane i starte na grubej tarce marchewki, pietruszki i seler. Cebulę pokroiłam drobno i wrzuciłam na patelnię gdzie mocno już rozgrzałam olej (5-6 łyżek). Gdy cebula uzyskała złoty kolor dodałam do niej paprykę i majeranek.Chwilę razem podsmażyłam i całość wrzuciłam do garnka razem z dużą ilością pieprzu. Wszystko razem gotowałam tak długo aż groch całkowicie się rozpadł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz