piątek, 12 czerwca 2015

Risotto z zielonymi szparagami

1 wiązka zielonych szparagów
1 szklanka ryżu arborio
3 łyżki oliwy z oliwek
2 szklanki wody
1 pęczek koperku
3/4 szklanki białego, wytrawnego wina
1 duża filiżanka startego pecorino romano
Oliwę rozgrzałam na głębokiej patelni, wsypałam ryż i wymieszałam by ziarenka dokładnie ubrudziły się oliwą. Dolałam wodę i przykryłam na ok 10 minut. Szparagom ułamałam końcówki i pokroiłam je w centymetrowe kawałeczki zostawiając w całości główki i razem z winem dodałam do ryżu. Wymieszałam 
i gotowałam na maleńkim ogniu co jakiś czas mieszając do czasu aż ryż stał się bardzo miękki i klejący. Na chwilę przed wyłączeniem wrzuciłam koperek i ser, znów wymieszałam by ser obkleił ziarenka ryżu topiąc się przyjemnie.


1 komentarz:

  1. Uwielbiam risotto! Jeśli dostanę jeszcze szparagi to z pewnością wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń