niedziela, 17 maja 2015

Kotleciki z twarogu w sosie śmietanowo-pomidorowym

750 g tłustego twarogu
2 jajka
1 mała cebula
1/2 główki młodego czosnku
1/2 łyżeczki kurkumy
1 łyżka kolendry w ziarnach
1/4 łyżeczki chilli
1/2 łyżeczki kuminu rzymskiego
1/2 łyżeczki imbiru 
olej do smażenia
bułka tarta
sos:
500g przecieru pomidorowego (kartonik)
1 łyżka cukru
1 łyżka kolendry w ziarnach
1 łyżka curry
ciut soli
200g śmietany 18%
3 łyżki oleju rzepakowego

Kolendrę do kotletów i sosu wrzuciłam do moździerza i utarłam. Zanim usmażyłam kotleciki zrobiłam sos. Na patelnię wylałam olej rzepakowy-jest miło orzeszkowy wiec pięknie podbija smak sosu. Dodałam połowę curry, wymieszałam 
i wlałam pomidory. Po chwili wsypałam resztę przypraw i na małym ogniu pozwoliłam by sos zaczął cichutko pyrkotać. 
Na koniec dodałam śmietanę  i wyłączyłam gaz.
Cebulę drobno pokroiłam i wycisnęłam czosnek. Połowę ilości kolendry i resztę składników na kotlety wymieszałam w misce na gładką masę, uformowałam malutkie kotleciki ( takie trochę większe niż moneta 5 zł), obtoczyłam je lekko w bułce tartej i bardzo krótko smażyłam w głębokim oleju.  Usmażone kotleciki włożyłam do miseczek gdzie już czekał gorący sos. Niezwykle aromatyczne danie z nabiału. A wszyscy wiedzą, że mleko i przetwory mleczne są źródłem łatwo przyswajalnego wapnia, wysokowartościowego białka i witamin z grupy B 
oraz witamin A i D – dlatego warto włączyć je na stałe do jadłospisu.









































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz