sobota, 4 kwietnia 2015

Barszcz biały

3 nieduże marchewki
2 pietruszki
niewielki kawałek selera
3 cebule
1 torebka majeranku
1 łyżka bardzo ostrego chrzanu
3 ząbki czosnku
1 kubeczek śmietany 22%
2 surowe ziemniaki
2 listki laurowe
3-4 ziela angielskie
2 półlitrowe butelki zakwasu z mąki pszennej
sól i pieprz
olej
dodatkowo jajka na twardo i natka pietruszki
Obrane marchewki, pietruszki, 2 cebule, ząbki czosnku, 2 łyżki majeranku, listki laurowe i ziele angielskie wrzuciłam do garnka i zalałam 2,5 litrami wody. Gotowałam pod lekkim przykryciem do czasu aż marchewka była całkowicie miękka a potem wyjęłam wszystkie warzywa. Do wywaru wlałam zakwas pszenny, wsypałam resztę majeranku, gdy się zagotowało dodałam starte na drobnej tarce surowe ziemniaki- lekko zagęszczają zupę. Ostatnią cebulę drobno posiekałam, mocno zarumieniłam na oleju i dodałam do zupy razem z chrzanem. Gotowałam jeszcze przez ok 20 minut, na końcu dodałam śmietanę. Już na talerzu dodałam natkę i jajko.

2 komentarze:

  1. Zrobię! pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo! zrobię! dzięki :)
    to pisałam ja, talut ;)

    OdpowiedzUsuń