niedziela, 12 kwietnia 2015

Aromatyczna zupa z soczewicą, pomidorami i kolendrą

3 marchewki
1 pietruszka
niewielki kawałek selera
1 średniej wielkości por
1 szklanka zielonej soczewicy
1 puszka krojonych pomidorów
1 pęczek kolendry
2 ząbki czosnku
3 łyżki sosu rybnego
1 łyżeczka mielonego imbiru
1/2 łyżeczki ostrej papryki
2 łyżki oleju rzepakowego
Obrane marchewki, pietruszki, por i seler wrzuciłam do garnka zalałam 
4 litrami wody i gotowałam do chwili aż por lekko zmiękł. Wyjęłam go i pokroiłam na plasterki, nie wkładałam na razie ponowie do garnka natomiast wsypałam soczewicę. Gdy marchewka była miękka wyjęłam wszystkie warzywa (nie będą już potrzebne) dodałam przyprawy, pomidory, wyciśnięty czosnek, pokrojony por, posiekaną kolendrę, sos i olej. Gotowałam tak długo aż soczewica stała się miękka (ok 15 minut)

1 komentarz:

  1. Pyszna i aromatyczna, ja to bardzo zupowa jestem i zupa do dla mnie zawsze rarytasik, a jak ma np. kolendrę to już podwójnie mi się podoba

    OdpowiedzUsuń