sobota, 29 listopada 2014

Zielona tarta z łososiem

1 pełna szklanka mąki
1 jajko
1 łyżka kwaśnej  śmietany
70g zimnego masła
1 duża cukinia
1 garść kiełków rzodkiewki
1 garść kiełków słonecznika
1 garść pestek dyni
2 ząbki czosnku
1 jajko
2 łyżki kwaśnej śmietany
ok 200 g łososia wędzonego w kawałku
koperek, sól i pieprz
Z mąki, jajka, masła i śmietany zagniotłam ciasto dodając szczyptę soli. Schłodziłam ok 15 minut w lodówce a potem wgniotłam w formę do tarty i jeszcze na chwilę wsadziłam do lodówki. Cukinię starłam na grubej tarce, dodałam wyciśnięty czosnek, pestki, kiełki, jajko, śmietanę i pokrojonego w sporą kostkę łososia. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Cukiniową masę wyłożyłam na podpieczone na złoto (w 180 stopniach) ciasto( lekko odsączając sok) 
i piekłam 20 minut w 180 stopniach, potem zmniejszyłam do 160 i piekłam jeszcze 10 z termoobiegiem. Po wyjęciu posypałam posiekanym koperkiem.

2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie! Chyba się niedługo skuszę i w niedzielny obiad zagości ona na moim stole.

    Zapraszam do mnie na gwiazdkową akcję blogerską :)
    http://testacja.blogspot.com/2014/11/ho-ho-ho-gwiazdka-blogerska-z-testacja.html
    PS> oczywiście obserwuję:)
    testacja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oprócz tego, że na pewno jest pyszna, to ta tarta jest po prostu ładna. Potrawa dla oka i dla żołądka :)

    OdpowiedzUsuń