środa, 2 lipca 2014

Grzanki z kurkami

500g kurek
2 dymki
2-3 ząbki czosnku
łyżka masła + masło do posmarowania pieczywa
oliwa z oliwek
kawałek gorgonzoli picante
pieprz i sól
kilka kromek żytniego chleba na zakwasie lub bagietki
Kurki umyłam, obcięłam minimalnie końcówki. Na niewielkiej ilości oliwy zarumieniłam posiekaną dymkę i po chwili dodałam masło. Gdy ono się rozpuściło wsypałam kurki i na dość dużym ogniu, często mieszając lekko je poddusiłam. 
W połowie duszenia dodałam sól (niewiele), pieprz i wyciśnięty czosnek. Piekarnik rozgrzałam do 200 stopni, kromki chleba cienko posmarowałam masłem 
i piekłam aż się lekko zarumieniły po czym wyjęłam. Na pieczywie ułożyłam kurki, posypałam startym serem i znów włożyłam do piekarnika gdzie siedziały tak długo aż ser się rozpuścił. Idealnie smakują z cydrem :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz