czwartek, 20 marca 2014

Lazurowa cukinia z migdałami

2 średniej wielkości cukinie
1 mała cebula
3 łyżki płatków migdałowych
ok 150g sera z niebieską pleśnią, ja wybrałam Lazur
oliwa, pieprz
Cukinię umyłam przekroiłam wzdłuż i za pomocą małej łyżeczki wydrążyłam miąższ robiąc z cukinii łódeczki. Na rozgrzaną patelnię wlałam odrobinę oliwy 
i po chwili wrzuciłam posiekaną cebulę. Gdy ta się zarumieniła dodałam drobno pokrojony miąższ cukinii i dusiłam bez przykrycia ok 10 minut. Do szerokiego garnka wlałam wodę i gdy ta zaczęła wrzeć wrzuciłam łódeczki z cukinii 
i gotowałam ok 10 minut, po tym czasie wyjęłam by ostygły. Na drugiej ale suchej patelni zarumieniłam migdałowe płatki których 2/3 dodałam do duszonej cukinii razem z pokruszonym serem i dużą ilością pieprzu. Napełniłam farszem łódki i piekłam w 180 stopniach ok 15 -20 minut. Po wyjęciu posypałam resztką migdałów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz