wtorek, 21 stycznia 2014

Barszcz ukraiński

3 buraki
3 marchewki
2 pietruszki
kawałek selera
biała część pora
1/2 szklanki białej fasoli
3 ziemniaki
1/2 małej czerwonej kapusty
4 łyżki koncentratu z buraków
3-4 listki laurowe
kilkanaście ziaren pieprzu
kilka ziaren ziela angielskiego
1 ząbek czosnku
1 czerwona cebula
olej rzepakowy
sok z połowy cytryny
sól, majeranek
Fasolę namoczyłam w ciepłej wodzie i zostawiłam na kilka godzin. Po tym czasie opłukałam ją i ugotowałam. Warzywa obrałam, umyłam i  pokroiłam w kostkę 
-za wyjątkiem pora, tego pokroiłam w plasterki- wrzuciłam do 5 litrowego garnka z osoloną wodą w której już pływały ziarna pieprzu, ziele angielskie 
i listki laurowe. Por i kapusta czekały na swoją kolej. Gdy marchewka była miękka dorzuciłam ugotowaną fasolę, kapustę i pokrojonego pora. Doprawiłam koncentratem z buraków ( wybrałam Krakusa), wycisnęłam czosnek i wrzuciłam garść majeranku i jeszcze chwilę gotowałam. Po chwili dodałam sok z cytryny 
i olej rzepakowy (na oko, przechylając butelkę policzyłam do trzech) 
Barszcz był ostry i intensywny, pyszny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz