środa, 18 grudnia 2013

Śledzie z grzybami

500g matiasów
2 pełne garście suszonych grzybów
1 cebula czerwona
1 cebula biała
kilka kropel cytryny
pieprz czarny grubo i świeżo mielony
olej słonecznikowy
Wieczorem grzyby namoczyłam w niewielkiej ilości wody. Na drugi dzień zagotowałam je i gotowałam przez ok 15-20 minut-wody po gotowaniu nie wylałam. Śledzie moczyłam dość krótko, ok 10 minut-to zależy od ilości soli w rybie. Cebulę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam na niewielką ilość rozgrzanego oleju. Lekko przemieszałam i dodałam podgotowane i pokrojone w spore kawałki grzyby. Lekko posoliłam i dodałam pieprz. Grzyby z cebulą siedziały na patelni tak długo aż zmiękły, trwało to ok 20 minut-dwa razy dodałam niewielką ilość grzybowej wody -ok 2-3 łyżek. Gdy grzyby zmiękły a cebula była mocno złota wyłączyłam gaz. Śledzie z grzybami ułożyłam warstwowo skrapiając rybę cytryną. Ostatnia warstwa to grzyby,. Na sam koniec całość skropiłam dodatkowo odrobiną oleju i posypałam pieprzem. Odstawiłam do lodówki, po kilku godzinach lekko przemieszałam. Gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz