piątek, 15 listopada 2013

Pappardelle z pieczoną papryką i serem bałkańskim

250g świeżego makaronu pappardelle
2-3 ząbki czosnku
1 czerwona papryka
garść pestek z dyni
ok 250g sera bałkańskiego, dość miękkiego lub greckiej fety
oliwa z oliwek
pieprz świeżo mielony
Makaron ugotowałam w osolonej wodzie z dodatkiem oliwy. Na lekko rozgrzanej patelni z odrobiną oliwy, na dość małym ogniu podsmażyłam-aż uzyskały mocno złoty kolor, pestki dyni i czosnek pokrojony w cienkie plasterki. Paprykę pokrojoną na ćwiartki posmarowałam oliwą i piekłam w 200 stopniach 
(ok 15 minut) po czym zdjęłam z niej skórkę i pokroiłam w paski. Ser pokruszyłam na spore kawałki i razem z papryką wrzuciłam na patelnię gdzie czekały pestki i czosnek, gdy tylko ser zaczął lekko mięknąć dorzuciłam makaron. Dokładnie wymieszałam. Już na talerzu dodatkowo polałam makaron niewielką ilością oliwy i dodałam pieprz.


1 komentarz:

  1. Moje smaki, nie dość, że uwielbiam makaron, to jeszcze z serem bałkańskim, za którym też przepadam.

    OdpowiedzUsuń