wtorek, 22 października 2013

Kapusta nie tylko wigilijna

ok 1 kg kapusty kiszonej
1 średnia cebula
1 duża garść grzybów suszonych
ok 200g śliwek suszonych
ok 200g orzechów nerkowca
kilka listków laurowych
kilkanaście ziaren ziela angielskiego
1-2 łyżeczki ziaren pieprzu czarnego
sól i olej rzepakowy
Suszone grzyby namoczyłam w niewielkiej ilości wody, stały w niej całą noc. Potem je odcedziłam- zachowując wodę, umyłam i pocięłam w paski. Do wody grzybowej wrzuciłam kapustę, przyprawy i zagotowałam. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę, zeszkliłam na oleju a gdy była już lekko złota dodałam pocięte grzyby. Podsmażałam razem ok 5 minut a potem wrzuciłam do kapusty. Posoliłam wszystko, dodałam orzechy i śliwki. Gotowałam na malutkim ogniu aż kapusta była miękka. Magii nabiera po kilku długich godzinach, gdy postoi już ugotowana.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz