piątek, 18 października 2013

Marynowanie prawdziwków i podgrzybków

ok 2 kg grzybów
3 szklanki wody
3 szklanki octu 10%

2 płaskie łyżeczki soli
1 opakowanie ziela angielskiego
1 opakowanie pieprzu czarnego w ziarnach
kilka zgniecionych listków laurowych
kilka niewielkich cebul
Grzyby oczyściłam, umyłam i obgotowałam (ok 5 minut) w lekko osolonej wodzie. Pozostałe składniki, za wyjątkiem cebuli, zagotowałam. Po zagotowaniu od razu wyłączyłam gaz. Ostudzone grzyby wkładałam do słoiczków na przemian z piórkami cebuli i zalewałam jeszcze gorącą zalewą, pilnując by jak najwięcej przypraw wpadło do środka. Mocno zakręcone słoiki pasteryzowałam ok 10 minut (słoiczki w garnku zalane do 3/4 wysokości wodą) Po wyjęciu postawiłam nogami do góry na kilka godzin. Po tygodniu można już jeść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz