czwartek, 1 sierpnia 2013

Szarlotka

3 szklanki mąki krupczatki
4 łyżki cukru
250g zimnego masła
3 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kwaśnej śmietany 
(gdy nie mam śmietany biorę jogurt naturalny)
esencja cytrynowa

12 średniej wielkości papierówek (lub innych bardzo kwaśnych jabłek)
1 łyżka masła
2 łyżki cukru 

Ze wszystkich tych składników powyżej papierówek zagniotłam ciasto. Masło 
by było łatwiej, starłam na tarce jarzynowej. Zagniecione ciasto uformowałam 
w kulę i wsadziłam do lodówki. Obrałam jabłka i pokroiłam je w ósemki. 
Na patelni rozpuściłam łyżkę masła i dodałam cukier. Gdy się połączyły wsypałam jabłka i dusiłam tak długo aż były miękkie ale nie rozpadły się całkowicie. Tortownicę wysmarowałam kawałkiem masła a na dno położyłam papier do pieczenia. Wyjęłam ciasto z lodówki i 3/4 ilości wgniotłam z formę robiąc wysokie ranty. Wyłożyłam w to jabłka a pozostałą część ciasta rozkruszyłam 
w palcach tworząc kruszonkę i obsypałam jabłka. Piekłam 50 minut w 180 stopniach.

2 komentarze:

  1. Wygląda obłędnie. Niech tylko spotkam papierówki na rynku od razu zabieram się za robienie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale wygląda, taki kawałek chętnie bym zjadła: )

    OdpowiedzUsuń