czwartek, 27 czerwca 2013

Muślinowy krem z białych szparagów

1 wiązka białych szparagów
1 mała, młoda włoszczyzna bez części zielonych 
(4 małe marchewki, 2 maleńkie pietruszki, część biała pora i seler)
2 łyżki oleju rzepakowego
2 łyżki kwaśnej śmietany
sól, biały pieprz
3-4 duże szczypty gałki muszkatołowej 
kilka gałązek koperku do dekoracji
Wszystkie warzywa dokładnie umyłam, szparagom urwałam zdrewniałe końcówki  
i całość ugotowałam w osolonej wodzie (ok 1,5l) Gdy warzywa stały się miękkie, wyjęłam 2 marchewki (one już nie będą potrzebne) i resztę zmiksowałam, zostawiając kilka główek szparagów do dekoracji. Do kremu dodałam śmietanę 
i olej, który nadaje pięknego, złotego koloru. Doprawiłam pieprzem i gałką.  
Do miseczek wlałam zupę, kilka główek wrzuciłam do środka i kilka ułożyłam na talerzu obok. Dla fantazji.

2 komentarze: