niedziela, 30 czerwca 2013

Boski ziemniak

7 średniej wielkości młodych ziemniaków
3 duże ząbki czosnku
1/2 dużego pęczka (doniczki) świeżego tymianku
olej rzepakowy
sól morska, gruboziarnista
Ziemniaki umyłam dokładnie druciakiem i osuszyłam. Na rozgrzaną patelnię wlałam olej (ok 4 łyżek), zarumieniłam czosnek pokrojony na cienkie plasterki i 1/3 ilości posiekanego tymianku. Każdego ziemniaka pokroiłam na 3 części 
i wrzuciłam na patelnię. Na dużym ogniu przyrumieniłam ziemniaki ze wszystkich stron a potem na dość małym smażyłam pod przykryciem, czasami mieszając, 
ok 25 minut. Przed wyjęciem sporo posoliłam i znów pomieszałam. Dodałam resztę tymianku. Do tego miseczka kwaśnej śmietany. Smak tego prostego dania podkreśliło pyszne, lekkie portugalskie wino.


2 komentarze:

  1. Kocham młode ziemniaki! A jak ślicznie podane, pycha ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają cudownie. Prosty do przygotowania dodatek wielu dań :)

    OdpowiedzUsuń