środa, 22 maja 2013

Spaghetti ze szparagami w sosie śmietanowym

Kolejny przepis z moimi ulubionymi, zielonymi szparagami
3/4 wiązki szparagów
2 ząbki czosnku
1 łyżka masła
1 mały kubeczek śmietanki 30 %
1 żółtko
makaron spaghetti ( dla dwóch osób)
pieprz
Szparagom uderwałam zdrewniałe końcówki, pokroiłam je na kawałki ok 3 cm,  
po czym wrzuciłam do wrzątku (trochę posolonego i ciut posłodzonego) 
na ok 5 minut. Rozgrzałam patelnię i rozpuściłam masło. Do masła dodałam wyciśnięty czosnek, a gdy ten zrobił się złoty wlałam śmietankę. Odrobinę posoliłam. Po kilku chwilach  dodałam żółtko i bardzo dokładnie wymieszałam. 
W tym czasie szparagi osiągnęły stan idealny więc wrzuciłam je do sosu 
i dodałam pieprz, najlepiej grubo mielony. Pod przykryciem 
ok 5 minut wszystko ładnie się połączyło a sos lekko zgęstniał.
Dodałam ugotowany wg przepisu makaron i wymieszałam.

1 komentarz: