niedziela, 19 maja 2013

Kanapka z jajkiem i zielonymi szparagami

Na pierwsze śniadanie, na drugie albo na obiad. Wszystko jedno,
ważne by zjeść bo to kanapka niezwykła.
Ilości składników uzależnione są od ilości osób. Na jedna osobę:
1 kromka żytniego chleba
1 jajko
3-4 zielone szparagi
sol, pieprz 
masło
W chlebie kieliszkiem wycięłam otwór. Na rozgrzanej patelni rozpuściłam łyżeczkę masła i z jednej strony przypiekłam chleb. Gdy go odwróciłam na drugą stronę od razu wbiłam jajko tak, by żółtko znalazło się w dziurce. Obok w garnuszku w wodzie ciut posolonej i ciut posłodzonej ugotowałam (ok 6 minut) pozbawione zdrewniałych końcówek szparagi. Gdy białko na górze zacznie się ścinać (pod przykryciem) szparagi są już dobre. Ułożyłam więc jeden z nich na kanapce i jeszcze chwilkę przypiekłam. Już na talerzu obsypałam pieprzem 
i obok ułożyłam resztę szparagów.

3 komentarze: