środa, 16 czerwca 2010

Bakłażany czosnkiem pachnące

Gdy pierwszy raz spróbowałam tak zrobionych bakłażanów,
padłam trupem z zachwytu. A potem wydębiłam przepis od Marzenki.
Mój dodatek to kolorowa papryka lub dojrzały owoc mango, dla podkreślenia smaku bakłażanów
1-2 dorodne bakłażany
czosnek, może być cała główka
pęczek świeżej bazylii
pieprz i sól

i opcjonalnie:
3 kolorowe mini papryki, lub 1 duża np pomarańczowa
ew 1 dojrzały owoc mango
Bakłażany umyte pokroiłam w długie wąskie i cienkie paski.
Małymi porcjami wrzucałam na lekko ubrudzoną tylko oliwą patelnię,
i gdy zrobiły się złocisto brązowe zdejmowałam i obsmażałam kolejną porcję.

Gdy już wszystko usmażyłam, zalałam oliwą z czosnkiem, bazylią i przyprawami. Oliwy ma być tyle żeby lekko przykryła warzywa. Odstawiłam do lodówki na 24h.
Pyszne z bagietką i białym winem. Świetny dodatek do dań z grilla



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz