poniedziałek, 9 kwietnia 2018

Zielone risotto

2 garście świeżego szpinaku
1 cukinia
1 duży pęczek koperku
1 cebula
1 szklanka ryżu arborio
1/2 szklanki białego, wytrawnego wina
ok 180g sera dziugas
2 szklanki wody
2 łyżki oliwy
2 małe ząbki czosnku 
sól i pieprz
Na głęboką patelnię wlałam oliwę a gdy się zagrzała wrzuciłam posiekaną cebulę. Po ok 5 minutach gdy cebula zrobiła się szklista dodałam szpinak i pokrojoną w kostkę cukinię a po kolejnych 5 wsypałam ryż, wszystko dokładnie kilka razy wymieszałam i dolałam wino. Po chwili dodałam wodę, połowę posiekanego koperku i wyciśnięty czosnek. Doprawiłam solą i pieprzem, zagotowałam po czym zmniejszyłam gaz na minimum i pod przykryciem wszystko razem gotowałam, aż ryż stał się miękki i wciągnął niemal cały płyn. Na koniec dodałam resztę koperku i starty ser, wymieszałam i jeszcze chwilę trzymałam pod przykrywką.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz