piątek, 4 sierpnia 2017

Krucha tarta z borówką

500g borówki amerykańskiej
2 szklanki mąki krupczatki
1 jajko
1 łyżka drobnego cukru
100g zimnego masła
2 łyżki kefiru
2 łyżki cukru pudru plus ilość do posypania
2 łyżeczki płaskie mąki ziemniaczanej
Z mąki, jajka, kefiru, łyżki cukru i masła zagniotłam gładkie ciasto. Oddzieliłam ok 1/4 i tą cześć schowałam do zamrażalnika. Resztą wygniotłam formę do tarty i podpiekłam ok 15 minut w 200 stopniach. Borówki wymieszałam z 2 łyżkami cukru pudru i mąką ziemniaczaną, wymieszałam i wysypałam na podpieczone ciasto. Wyjęłam resztę surowego ciasta z zamrażalnika, starłam na drobnej tarce i przysypałam owoce. Całość piekłam ok godziny w 180 stopniach. Po wyjęciu posypałam cukrem pudrem.
 

1 komentarz:

  1. Witam, mam pytanie do Ciebie, do swojej tarty, a raczej kruchego ciasta dodajesz kefir, co on powoduje?jaka jest jego rola?
    Ja zawsze jak robię kruche ciasto, to tylko mąka,masło,puder, żółtka, czasami woda. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Lidia

    OdpowiedzUsuń